تحقیق در مورد نماز های مستحبی
تاريخ : یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, | 12:13 | نویسنده : حاج میلاد مرادنیا

 

۴- نافله عشاء :

وقت آن بعد از نماز عشاء و دو رکعت نماز نشسته است .

۵- نافله صبح :

وقت آن قبل از نماز صبح و دو رکعت است .

۶ - نافله شب :

هشت رکعتاست و وقت آن بعد از نیمه شب  شرعی تا اذان صبح است .

(در مورد نماز شب -که ادامه آن دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر است .)

نماز شب اول هر ماه

در شب اول هر ماه د و رکعت نماز بخوان، در هر رکعت بعد از حمد سوره " انعام " را قرائت کن .

نماز امام زمان (عج) " روحی وارواح العالمین تراب مقدم الفداه " در مسجد جمکران

دو رکعت نماز به نیت امام زمان ( عج) می خوانی ، و در هر رکعت حمد و یک توحید باید خوانده شود هنگامی که به " اِیّاکَ نَعبُدٌ و  اِیّاکَ نَستَعین " رسید باید آن را ۱۰۰ مرتبه تکرار کند . در رکعت دوم نیز به همین کیفیت ، ذکر های رکوع و سجود نیز هفت بار خوانده شود . پس از تسبیحات حضرت زهرا (س) خوانده شود . 

نماز برآمدن حاجات

امام صادق (علیه السلام ) فرمود : هر گاه حاجت مهمی داشتی ، روز چهارشنبه ‌،پنجشنبه و جمعه را روزه بگیر و در روز جمعه ، غسل کن و لباس نو بپوش و به بالاترین اطاقهای خود برو ، دو رکعت نماز بگذار، پس دست به آسمان بردار و بگو : پروردگارا ! به درگاه تو روی آوردم چون می دانم که تو یگانه و بی نیازی و جز تو کسی بر حاجت من توانایی ندارد .

 

نماز برای والدین

این نماز دو رکعت است ، در رکعت اول بعد از حمد ده بار بگو :  « رَبِّ اغفِرلی و لِوالِدَی وَ لِلمُؤمنینَ یَومُ یَقُومُ الحِسابُ » و در رکعت دوم بعد از حمد ده بار بگوید : « رَبِّ اغفِرلی و لِوالِدَی وَ لِمَن دَخَلَ بَیتی مُؤمِناً وَ لِلمُؤمِنینَ وَ المُومِناتِ » پس از سلام نماز ده بار بگو : « رَبِّ ارحَمهٌما کَما رَبَّیانی صَغیراِّ ».

 

نماز برای رفع فقر

این نماز دو رکعت است ، بعد از حمد پانزده بار سوره مبارکه قریش را می خوانی و بعد از سلام ده مرتبه صلوات می فرستی و به سجده می روی و ده بار می گویی : « اَللّهُمَّ اغنِنی بِفَضلِکَ عَن خَلقِکَ »

 

نماز برای رفع بیماری

امام صادق (ع) فرمود برای رفع بیماری وضو بسازید و دو رکعت نماز بخوانید و در سجده به خدا بگویید:« اَللّهُمَّ اَنتَ وَهَبتَهُ لی وَ لَم یَکُ شَیئَاً فَهَبهٌ لی هَبَه جَدیدَهِّ »

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: